zondag 24 februari 2013

Chiazaad

Een tijdje terug had ik al een blogje geschreven over diverse soorten superfood. Kort geleden kwam ik op deze site : Energie Vrouwen Acedemie. Daar stond ook een stuk op over Chiazaad. Inmiddels had ik zelf Chiazaad aangeschaft, dus ben ik begonnen met elke dag een 'suikerschepje' (iets groter dan een theelepel) door de vla te doen. Dit moet je dan zo'n 10 minuten laten staan, zodat de zaden gelei-achtig worden. In het begin had ik vooral 's-ochtends wel last van mijn darmen. Dit duurde ongeveer een week en toen was mijn lichaam aardig gewend aan het zaad. Sinds gisteren begonnen met 2 schepjes in de vla en dat gaat tot nu toe gelukkig goed. Je vraagt je misschien af, wat doet dat Chiazaad dan ???
 
Chiazaad draagt bij aan je gezondheid en bevat:
  • meer magnesium dan broccoli
  • meer omega-3 vet dan Atlantische zalm
  • meer calcium dan verse melk 
  • meer eiwitten van kidney bonen
  • meer selenium dan lijnzaad
  • meer ijzer dan verse spinazie
  • meer kalium dan bananen
  • meer vezels dan zemelen
Op de link van de site bovenin deze blog kan je nog veel meer info vinden. Het bevalt mij tot nu toe in ieder geval prima !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten