zaterdag 28 april 2012

Zuco, Iza(ak) en Suzie

Nadat ik in mijn vorige blog al schreef over het koppelen van mijn konijnen Zuco en Iza en dat ze wat langer de tijd nodig hadden om aan elkaar te wennen, had ik na 2 weken proberen de hoop bijna opgegeven. Ik wilde nog 1 ding proberen en dat was om ze te laten koppelen bij Muffins konijnenopvang in Den Haag. Toch eerst nog even gevraagd of ze wilde checken of Iza *echt* een meisje was... en wat bleek: het was toch een rammetje. Geen wonder dat het koppelen niet lukte ! Rammetjes bij elkaar gaat niet goed. Dus gezocht naar een oplossing en die was dat ik Izaak in de opvang zou achterlaten en Suzie als vriendinnetje voor Zuco mee zou nemen. Voor de zekerheid heb ik Suzie en Zuco daargelaten zodat zij 'de koppeling' zouden verzorgen.
Suzie is ongeveer 1,5 jaar oud en zat al een tijd in de opvang. Beide vonden ze het wat eng bij elkaar, voorzichtig snuffelen en gelukkig niet vechten of bijten. Na 5 dagen kon ik ze weer ophalen bij de opvang om mee te nemen. En nu zijn ze hier thuis en zitten ze gezellig bij elkaar in het hok. Regelmatig liggen ze echt tegen elkaar aan. Ziet er zo schattig uit.

Gisteren hebben ze voor het eerst ook samen in de huiskamer rondgelopen. Dat was natuurlijk voor Zuco bekend terrein, maar voor Suzie nog niet ! Die zat ook lekker overal aan te snuffelen. Zuco kwam weer naast de bank liggen in zijn 'wil je me aaien' pose. Suzie bleef zelfs rustig om schoot liggen en vond het fijn als ik haar aan het aaien was.
Van de dierenwinkel heb ik een grote zak voer gekregen die ik aan de konijnenopvang heb gegeven. Ik weet niet hoe lang ze er over doen om dat op te maken, want er zitten meer dan 20 konijntjes, dus dat gaat vast snel. Wil jij misschien Izaak en een leuke voedster overnemen van de opvang ? Dat kan. Klik hier voor de site over Izaak die ik gemaakt heb en hier voor de link van Muffins konijnenopvang in Den Haag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten