zondag 15 april 2012

Soldaat van Oranje

Gisterenavond was het eindelijk zover; we zijn naar Soldaat van Oranje geweest. Ik moet eerlijk bekennen dat het een musical was die mij in eerste instantie niet zo heel erg trok, maar mijn moeder wilde graag, dus in februari voor haar verjaardag had ze een kaartje gekregen (en ik mocht mee !). Nu zouden we eigenlijk eerst vorige week zaterdag naar de matinee voorstelling gaan (kaartjes op rij 10 in de zaal), maar vanwege het overlijden van mijn tante en dankzij een aardige verkoper op marktplaats, had ik de kaartjes omgeruild voor de avondvoorstelling van gisteren. Toevallig konden degene van marktplaats die avond niet en hij kwam (heel lief) helemaal uit Amsterdam om de kaartjes om te wisselen. Het bleek alleen dat zijn kaartjes op rij 10 op de ring waren (dus ter hoogte van rij 24, maar oke.. we waren al blij dat we nog steeds konden gaan). We waren lekker vroeg, dus konden pal naast de ingang parkeren. Heel leuk dat je met je auto eerst een stukje over de start/landingsbaan mag rijden. De foyer en toiletten waren goed geregeld, zag er leuk uit. Zelfs in de pauze hadden we snel drinken, terwijl we toch als 1 van de laatsten de zaal uit waren. En dan de musical zelf. Het draaiende publiek is natuurlijk heel bijzonder. Soms had je het idee alsof je een heel rondje aan het draaien was. Wat ik qua decor het meest bijzondere vond was de zee. Gewoon echt water met golven. Heel bijzonder om te zien. Ook hoe de filmbeelden soms met het toneel samen kwamen zat erg goed in elkaar. Het verhaal, de muziek en de zang waren prima in orde; maar het bijzondere zit 'm toch echt in het decor en de filmbeelden (vond ik). Ben blij dat ik de musical toch gezien heb ! Het was het geld zeker waard ! Mocht je nog de kans krijgen om te gaan, dan absoluut doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten