zondag 1 april 2012

WOZ

Eerder meldde ik al dat mijn WOZ waarde dit jaar meer dan 10% was gestegen. Aangezien de huizenmarkt al een paar jaar dalende is, vond ik dat een nogal heftige stijging. De eerdere WOZ waarde kwam meer overeen met de waarde waar ik het voor gekocht had. Dus ik heb bezwaar aangetekend en gisteren kwam de brief van de gemeente Westland die dat het bezwaar ongegrond verklaart is. De ambtenaar doet dat mede vanwege het feit dat hij mijn huis vergelijkt met die van de buurman. Nou weet ik toevallig dat diezelfde buurman ook bezwaar heeft aangetekend omdat zijn WOZ waarde ook gestegen was. En hij vergelijkt het huis van de buurman met 2 woningen uit 's-Gravenzande 'die ook een serre hebben'. Ook bij mij spreekt de ambtenaar over een serre. Nou moet deze meneer maar eens komen kijken bij beide huizen, want een echte serre hebben we niet. We hebben wel een bijkeukentje, maar niet een serre waar je in het voor/najaar al lekker van de zon kan genieten en door al het glas leuk naar buiten kan kijken. Overigens zijn die huizen waarmee hij het huis van de buurman vergelijkt ook weer totaal niet met de onze te vergelijken. Nou kan ik wederom bezwaar maken tegen deze uitspraak, maar dat moet dan bij de rechtbank en kost ook weer griffierecht etc. Oftewel; je bent meer kwijt dan dat je er mee verdient als de WOZ ook daadwerkelijk verlaagd gaat worden. Heel irritant. En dus laat ik het maar zoals het is, maar heb ik er in ieder geval nog een blogje over geschreven dat ik het er niet mee eens ben ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten