zondag 5 februari 2012

Winterblogje

Na al die sneeuw van vrijdag, moet ik natuurlijk ook een winterblogje schrijven. Ik heb onder mijn nieuwe fiets winterbanden zitten, dus ik was vrijdag vol goede moed naar mijn werk gefietst. Het ging alleen iets te vroeg iets te hard sneeuwen, zodat ik het toch wat te gevaarlijk vond om 10 km door de sneeuw te fietsen. Gelukkig kon ik met een collega mee naar huis rijden, dus hoefde ik niet te wachten op de bus. Onderweg zag ik dat er op de meeste grote wegen redelijk gestrooid was, maar op de fietspaden nauwelijks (behalve het preventieve strooien van de afgelopen tijd). Daar lag nog behoorlijk wat sneeuw en ook aan de zijkanten van de gewone wegen, lag nog erg veel 'prutsneeuw'. Ik had dus een goede keuze gemaakt, want proberen 2 hoge viaducten op en af te komen als er nog zoveel sneeuw ligt was niet echt veilig, zelfs niet met winterbanden. Maandag dus wel met de bus naar mijn werk! Hopelijk gaat het niet meer sneeuwen, zodat ik dan gewoon weer op de fiets terug kan. 

1 opmerking:

  1. Deze kou is niet erg, als het maar niet gaat sneeuwen. Tenminste dat vind ik. Sta gelukkig dit jaar goed op mijn benen, anders ben ik nogal bang om te vallen en zo.. Hoop stiekem dat we deze kou nog wel even aanhouden.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen