zondag 23 september 2012

Ergens in maart won ik een vakantiecheque van Belvilla van 250 euro. Ik was ooit al wel eens op de site geweest, maar had nog nooit serieus naar de vakantiehuizen gekeken. Maar nu dus wel ! Zowel mijn ouders als zus, zwager wilde ook wel mee, dus op zoek gegaan naar leuke huisjes in Nederland/Belgie/Duitsland. En we kwamen uit bij een vakantiehuis in Weeze, Duitsland (net over de grens). Vorig weekend was het eindelijk zo ver. Het huis was een bovenverdieping van een woonhuis. Je zou denken dat het niet zo groot zou zijn, maar niets was minder waar.
Er waren 3 slaapkamers, een grote woonkamer en keuken en een megagrote badkamer (en nog een groot hok waar je wat spullen in kwijt kon). Verder mochten we ook gebruik maken van de tuin (ook al zo megagroot). Het huis had ook een eigen opgang en je kon je auto veilig achter het hek zetten. Prima geregeld dus ! Vrijdag zijn we even Weeze gaan verkennen. Dit is een leuk klein dorpje met wat restaurants en veel bakkers (hmmm). Zaterdag- en zondagochtend zijn we dan ook heerlijke verse broodjes gaan halen !

De tweede dag zijn we naar Kevelaer en naar Goch geweest. Kevelaer is een bedevaartsoord, dus was erg leuk om te zien. We zijn ook nog bij een bakker geweest die wel 30 verschillende soorten taarten had... uiteindelijk maar 3 stukjes meegenomen ;) 's-Avonds heerlijk gegeten in Weeze (een echte Duitse schnitzel!). De volgende dag gingen mijn moeder, zus en zwager met de kano de rivier af. Mijn vader en ik bleven lekker genieten in het tuin (was heerlijk weer). Ook nog even in het grote bad gelegen. Aan het eind van de avond moesten we helaas alweer naar huis. Heerlijk weekendje gehad !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten