zondag 19 augustus 2012

Advies gevraagd

Ik moet een nieuw matras, want heb de laatste weken 's-ochtends last van rugpijn (en als ik ga slapen niet). Omdat de lattenbodems van mijn huidige bed ook erg kraken, wil ik graag meteen een nieuw bed; een boxspring. Omdat ik qua budget momenteel niet veel ruimtel heb, moet ik dus keuzes maken in wat ik wel/niet kan betalen. Ik heb nog 3 bedden over. Het zijn allemaal sets, dus daar kan je niets aan wisselen (in verhouding wel goedkoper dan alles los kopen). De eerste is linksboven.
Deze heeft de volgende eigenschappen :
- verende boxspring
- bonellveren matras van 20 cm dik met 225 veren per m2
- matras meegestoffeerd (afritsbaar, niet zelf wassen, maar laten stomen)
- topdek van 5 cm (ook afritsbaar, zelf wassen)
- hoofdbord van 90 cm hoog
- 6 poten per box
- 6 jaar fabrieksgarantie
De tweede is de zwarte en heeft de volgende eigenschappen :
- geen verende boxspring
- pocketverenmatras van 18 cm met 290 veren per m2 (hoeft niet omgedraaid te worden volgens de verkoper) met een zachte en wat hardere kant (je kan dus kiezen welke kant je op wilt liggen)
- matras meegestoffeerd (niet afritsbaar), matras ongeveer 30 kilo
- topdek van 4 cm (afritsbaar, zelf wassen kan)
- hoofdbord van 110 cm
- 4 poten per box
- 3 jaar fabrieksgarantie
En als laatste het creme-kleurige-bed met de volgende eigenschappen :
- boxspring (nog onbekend of het verend is) met stalen frame
- pocketverenmatras van 25 cm dik met 340 veren per m2
- matras meegestoffeerd (niet afritsbaar)
- geen topdek
- hoofdbord van 90 à 100 cm (afritsbaar, dus reinigbaar)
- aantal poten onbekend
- 3 jaar fabrieksgarantie op basis van afschrijving.
- extra : kussenset en sprei
Die laatste vind ik er gewoon erg leuk uit zien ;) Maar heeft als nadeel dat het matras waarschijnlijk heel zwaar is, stel dat het omgedraaid zou moeten worden dan kan ik dat denk ik niet alleen. Verder fabrieksgarantie op basis van afschrijving...  staat me ook niet zo erg aan.
Alledrie hebben ze zo hun voor- en nadelen. Zou graag horen welke jullie zouden nemen als je mocht kiezen ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten