woensdag 13 juli 2011

Riool vervangen deel 2

rc Nou dacht ik dat alles wel een beetje op rolletjes liep qua riool. De opzichter van de verzekering was snel langs gekomen, maar daarna had ik er niets meer van gehoord. Zegwaard zou snel een offerte uitbrengen, maar de monteur had geen opnameformulier ingevuld, dus er moest weer iemand langskomen om alsnog een keer alles op te nemen. Die was er dinsdag al en ik zou uiterlijk gister een offerte in de bus hebben (net mailtje gehad, wordt maandag). Vervolgens werd in dinsdag gebeld door iemand van Centraal Beheer die het rapport wilde van Zegwaard, maar ik had alleen de dvd gehad, dus die heb ik ook maar naar Zegwaard doorgestuurd. Dat kost allemaal tijd... en om het nog erger te maken, gaat het bedrijf van de opzichter met de bouwvak dicht. Dus die zijn alleen komende week nog open. Inmiddels is ook een ander bedrijf langsgeweest; Rioolconcurrent. Ik moet zeggen dat de naam me niet zo aanspreekt (vind zelf bedrijven met 'concurrent' in de naam wat schreeuwerig). Maaaaar ze hadden wel een andere oplossing voor het gebeuren. In plaats van 1 grote lange sleuf te boren, maken zijn 3 nette luiken (wel wat precieser werkje, maar er ligt minder betonvloer open). Ze kunnen dan waarschijnlijk ook de stenen vloer in de hal behouden. Door die 'luiken' gaan ze aan het werk door een nieuwe buis door de oude gresbuis te halen. Dat kost dan wel weer wat meer werk dan alleen een nieuwe buis aansluiten, maar 'cosmetisch' is het wel beter voor de huiskamer en de hal. De gaten worden dan afgedicht met een stenen luik. Daar kan je weer alles overheen leggen qua vloer. Wel handig als er in de toekomst eventueel weer iets zou zijn, want dan kan je er makkelijker bij. Vraag me wel af hoe het zit qua vocht (aangezien in mijn watermeterput ook water staat, zou er daar ook water onder kunnen gaan staan?). Ben heel benieuwd wat hun offerte gaat worden. Die komt ook maandag. Hopelijk heeft het bedrijf van de opzichter dan nog wel tijd om die week te besluiten of 1 van deze bedrijven het mag uitvoeren, want als het besluit pas na de bouwvak valt, zijn we zo weer 6 weken verder en ligt inmiddels voor de straat open voor het hoofdriool dat vervangen wordt. Het blijft een heel gedoe. To be continued...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten