woensdag 13 juli 2011

Riool vervangen deel 1

Zegwaard
Ik had al een tijdje last van vies water in de put van de watermeter. Afgelopen dinsdag is Zegwaard langsgeweest om een camera inspectie te doen. Ik heb namelijk geen kruipruimte in het huis en er ligt een betonvloer (heel fijn...). Met de camera kon hij ongeveer 4,50 meter vooruit en daarna zat er een opstopping. Het lek zat nog iets verder weg. Bij het doorspuiten van het riool kwamen er in de watermeterput bubbels. Aangezien het allemaal oud gres is, is het beste om de riool geheel te vervangen. Oftewel; de toiletvloer moet open, de woonkamervloer aan de linkerkant moet open, de vloer van het halletje voor moet open en de tuin moet open, zodat er daarna een nieuwe leiding ingelegd en aangesloten kan worden. Afijn.. niet echt iets om naar uit te zien. De opzichter van de verzekering is ook langsgekomen om alles op te nemen. Het hak/breekwerk en de vloeren weer mooi maken valt gelukkig onder de verzekering. De riolering aanleggen/aansluiten + materiaal en het graafwerk in de tuin is voor mijn rekening. Valt wel tegen, want dit zat niet echt in mijn klusjespot-begroting voor dit jaar (of de komende jaren). Het meest zie ik nog op tegen alle rotzooi, stof en wat ze aan zullen treffen (oud huis... kan zo maar voor verrassingen zorgen). Niet echt mijn ding dus.
Nu alvast maar begonnen om alle spullen van de woonkamer (met name de inhoud van de kasten) naar boven te sjouwen. Een relaxstoel staat ook al boven en het dinersetje staat nu in de bijkeuken (hopelijk stofvrij genoeg...). De 2 kasten kan ik laten staan, maar heb nog 2 banken, tv e.d. en de computer + meubel wat ook nog naar boven moet. Voorlopig wacht ik daar mee tot ik een datum heb wanneer e.e.a. gaat beginnen. En dan tijdelijk maar even bij mijn ouders 'op vakantie' met Zuco, zodat we niet in de zooi hoeven leven.
Moet natuurlijk wel aanwezig zijn als ze aan de slag gaan, dus na eerst een week vakantiedagen opmaken vanwege de badkamer, zal hier ook nog wel 1.5 a 2 weken aan 'op' gaan (nou heb ik toch geen geld meer over voor vakantie, dus dat komt wel weer goed uit ;))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten