maandag 14 mei 2012

Weekendje weg

Afgelopen weekend zijn we met de familie (ouders, zus & zwager) een weekendje weg geweest naar Duc de Brabant van Landal. We hadden gekozen voor een 6 persoons de luxe huisje, wat betekende dat we ook een sauna en zonnebank in het huisje hadden staan. We waren vrijdag lekker op tijd aangekomen en hebben bij het winkeltje meteen wat boodschappen gedaan en alvast onze broodbestelling voor de volgende dagen opgegeven (elke ochtend verse broodjes, mmm). Vrijdagavond kregen we als extraatje meteen deze mooie zonsondergang te zien.
Het huisje zag er verder keurig netjes uit. Beneden was 1 slaapkamer en boven nog 2 grote slaapkamers. Ook hadden we een tuin om heel het huisje heen; megagroot ! Op zaterdag hebben we eerst lekker rustig aan gedaan en zijn we 's-middags Hilvarenbeek in getrokken. Daar hebben mn zus, zwager en mn moeder een rondleiding gekregen door museumbrouwerij de Roos. Ik ging ondertussen alvast even een beetje shoppen. Na ruim een uur was de rondleiding en bierproeverij klaar en zijn we met z'n allen nog wat winkeltjes gaan bekijken. De leukste was toch wel 'strikje d'r om' (een winkeltje met veel lekkers zoals chocola, bonbons, oud hollands snoep, lekkere sausjes, thee, koffie, etc.). Het zat een beetje verstopt, maar we waren blij dat we 'm aan het eind van de dag nog vonden. Onderweg zagen we nog een vogel die een wel heel slimme manier had gevonden om zijn nestje 'op te leuken'. Hij haalde gewoon het pluis uit een zadel(hoes) leeg.
Helaas niet zo'n goede foto kunnen nemen, maar het zag er erg grappig uit. 's-Avonds zijn we gaan eten bij d'Ouwe Brouwerij in Baarschot. Een aanrader voor als je ooit in de buurt bent van Baarschot en lekker wilt eten ! We waren er rond kwart over 6. Ik besloot alleen voor een hoofdgerecht en dessert te gaan, maar mijn zwager koos voor het 5-gangen gerecht, waardoor ik dus tot kwart over 9 moest wachten totdat ik eeeeeeeeeindelijk ook wat kreeg (daarvoor de avond overleeft op water en brood ;-)) Maar het was het wachten waard. Heerlijk mals vlees ! En het toetje was ook erg lekker; brownie met huisgemaakt mango ijs. Heerlijk !!

De volgende dag was het moederdag en omdat mijn moeder bang was dat we niet op tijd wakker werden, had ze alvast een nieuwe wekker 'ingehuurd' : 2 haantjes zaten voor ons huisje lekker te kraaien ;) De zondag hebben we lekker lui gedaan. Mijn zus en zwager gingen er op uit om te kanoën bij kanoboerderij De Reusel en mijn ouders en ik bleven bij het huisje. Na een rondje zonnebank, sauna en bubbelbad, lekker de zon ingedoken met een goed boek. 's-Avonds hadden we gereserveerd bij Wokgarden in Biest-Houtakker. Een tip; ga daar niet eten op moederdag... Het was DRUKKKK. We hadden wel gereserveerd, maar dat hadden nog 250 andere mensen ook en we moesten dus in de rij staan om naar binnen te mogen. Bizar... nog nooit meegemaakt. Al met al zaten we een kwartiertje laten op onze plek en konden we gaan smikkelen. Het eten was (ondanks de chaotische drukte) erg lekker en ik heb me, aan het eind van de avond, flink tegoed gegaan aan het dessertbuffet. Inmiddels zijn we weer thuis aan het nagenieten van een gezellig weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten