dinsdag 29 mei 2012

Norah Jones & Amsterdam

Foto : Eric van Nieuwland.

Een tijdje terug had ik er al een blogje over geschreven; ik had kaartjes gescoord voor Norah Jones. En daar werd ik toen al heel gelukkig van ;) Gisteren was het eindelijk zo ver ! Om de dag compleet te maken, hadden we een kamer in ons vertrouwde 'uitmarkthotel' geboekt; hotel Fita. De reis verliep soepel en rond half 4 waren we ingecheckt. We hoorden dat de eigenaren Hans & Loes lekker met pensioen waren en nu was het hotel in handen van Roel, Martijn en Ria de Haas. Ook al van die gezellige mensen, die echt trots zijn op hun hotel en absoluut hun best doen om het je ze goed mogelijk naar je zin te maken. Super ! Als je ooit een keer naar Amsterdam gaat en een hotel wilt boeken, is dit hotel echt een aanrader (vlakbij het Museumplein). We zijn na het inchecken even de stad in gegaan; eerst een heerlijk ijsje gescoord bij Ben & Jerry's.
Daarna nog even makkelijk gedaan qua eten in La Place en vervolgens op een bankje in de schaduw aan het water gezeten, totdat het tijd was om naar Norah Jones te gaan in Carré. Even nog stress toen bleek dat de kaartjes nog in het hotel lagen, maar gelukkig, Carré had nog kopiekaarten. Pfiew. Als voorprogramma trad een Mexicaanse Fransman op, die ook in LA had gewoont en in het Spaans, Engels en Frans zong. Ik ben helaas zijn naam vergeten... maar hij was erg grappig. Het optreden was qua muziek wel ok, maar we kwamen natuurlijk allemaal voor Norah Jones. Er volgde een korte pauze en daarna begon het concert van 1,5 uur. Ze zong zowel nieuwe nummers van haar nieuwe cd Little Broken Hearts als ook de 'gouwe ouwe' zoals Don't no why. De afwisseling qua nummers was leuk (slow, uptempo, country, lounge, pop, etc.). De nieuwe nummers hebben ook echt weer een eigen sound. Interactie met het publiek was er nauwelijks. Veel verder dan een 'dankjewel' en 'thanks' en hier en daar een paar korte zinnen, kwam het niet, maar ze deed waar ze goed in was; heeeel veeel zingen ! Een heerlijke avond !! Qua band nog wel even een extra 'note' voor de gitarist Jason Abraham Roberts. Wat was die jongen leuk om naar te kijken (wij vermoeden dat hij ADHD heeft, want stilstaan was er niet echt bij).
Na deze geweldig avond weer richting hotel gegaan om nog even rustig na te genieten. Wat dan ook weer zo leuk is aan het hotel... in de douche staat een badeendje. Ik hou wel van zulke dingen. Verder stond er naast de waterkoker ook een nespresso op de kamer. Alles zag er netjes verzorgd uit en ik kon door middel van de gratis wifi ook nog een mijn mail checken. Altijd handig. Enige minpuntje was dat het bloedheet was in de kamer en dat bleek niet van de zon te zijn, want de kachel stond aan ! Dat merkte ik pas de volgende ochtend... Vandaag lekker rustig aan gedaan. Eerst genoten van een fijn ontbijt (met name het ter plekke gebakken pannenkoekje was erg lekker !) en daarna de stad in gegaan. We moesten natuurlijk nog wel even langs de Starbucks ! Want die hebben we hier nog niet. Behalve de cookies nog wat lekkers ontdekt.. Rasberry White Chocolate Cheesecake. Heb wel het idee dat ik meteen 3 maanden op dieet moet na zo'n heerlijkheid. MMMMMM. De reis naar huis ging iets minder voorspoedig dan de heenreis; trein 1 had vertraging, trein 2 was net weg, bus 1 kwam niet opdagen en toen ik bij mijn fiets aankwam was het net vreeeeeeeeselijk aan het regenen. Na 10 minuten schuilen toch maar naar huis gefietst door de regen ;) Verder weer 2 heerlijke dagen gehad ! Op naar het volgende uitje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten