zaterdag 8 oktober 2011

Hopelijk de laatste klus...

In het kader van 'je kan niet genoeg pech hebben in 1 jaar' heb ik ook nog het dakje van mijn bijkeuken moeten vervangen. Daar had ik in 1 hoekje wat lekkage, dus het zat al in de planning, totdat het rioolgebeuren er opeens tussendoor kwam. Uiteindelijk toch maar laten opknappen, want lekkage is natuurlijk nooit goed. De geschatte kosten waren nog wel oke (niet fijn, maar wel oke) alleen toen ze het eerste gedeelte er af hadden gehaald, bleek het toch wat meer lek te zijn dan gedacht. Het '2e dakje' wat er onder zat was ook helemaal doorweekt (zie foto) dus dat moest er ook uit. Zelfs wat platen aan de binnenkant in de bijkeuken moesten vervangen worden omdat ze toch wat vochtig waren. De bovenste platen waren zo nat, dat de loodgieter 'm in zijn eentje niet eens kon optillen. Afijn, meer werk dus, meer af te voeren ook, dus uiteindelijk veel meer kosten dan gedacht. Het is nu nog de vraag of de verzekering de gevolgschade (2e deel platen en binnenkant) vergoed, want ik had ze dan direct moeten bellen (maar was niet thuis want ik zat net lekker in Middelburg bij te komen), dus loodgieter is natuurlijk doorgegaan met werk omdat ze ook na 2 dagen weer regel voorspelde. Dan had ik ze dus moeten bellen, moeten wachten totdat de inspecteur langs kwam (duurde vorige keer 2 dagen..) en hadden zij iemand ingehuurd om het werk te verrichten... da's dan natuurlijk raar als je loodgieter al bezig is met de klus. Afijn, gelukkig heeft de loodgieter foto's gemaakt, dus ik moet e.e.a. doorsturen naar de verzekering, dan zouden ze er naar kijken. Na een week nog niets gehoord, dus toch even gevraagd of ze de mail wel ontvangen hadden... wederom bijna een week later en weer niets gehoord... dus vandaag alle stukken ook nog maar per post opgestuurd. Had natuurlijk al niet zo veel vertrouwen in de verzekering na het debacle van vorige keer (veel beloven, weinig nakomen en vooral veel tijdverlies doordat er niets geregeld werd). Maar ik wacht af, wie weet verbazen ze me en komen ze nu wel na wat ze normaal gesproken zouden moeten vergoeden... en verstoppen ze zich niet achter kleine lettertjes... Het is in ieder geval fijn dat het dakje weer helemaal in orde is. Vandaag ook de rolgordijntjes opgehangen, want die waren per ongeluk vies geworden toen de platen er binnen uit moesten (drupte er smerig water op wat er met geen mogelijkheid uit te krijgen was). Dus die klus is ook weer geklaard !!

2 opmerkingen:

  1. Die verzekeringen ook altijd! Je denkt bij voorbaat al dat ze denken dat je ze oplicht! Zo behandelen ze je wel! Ik ga voor je duimen dat het je geen enkel probleem gaat opleveren! (Duim jij dan voor mij??)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is niet te geloven, vandaag van Centraal Beheer alle kosten van de gevolgschade op mijn rekening gestort gekregen ! Ben heeeeeeeeeeel blij dat ze deze keer netjes (voor mij) alles afgehandeld hebben, ondanks dat ik het niet geheel volgens hun regels kon oplossen. Moet zeggen dat ik het na 3,5 week 'niets horen' niet echt meer verwacht had. Maar top ! Goed geduimd Aniet ;)

    BeantwoordenVerwijderen