zondag 9 november 2014

Gluten/koemelkeiwit/suikervrij....



Het was alweer een jaar of 20 geleden, dat ik mijzelf bij de homeopaat een keer had laten 'doormeten'. Dus toen mijn zus vroeg of ik weer een keer meewilde, leek me dat een goed idee. Deze keer gingen we naar Hilversum om een Vegatestmeting te laten doen (lees gerust de tekst bij het linkje, het is heel interessant). Een supermeting kun je het wel noemen; het vaststellen van een ziekte, nog voor er sprake is van lichamelijke symptomen. Een ziekte doet zich allereerst voor als stoornis in de energie van onze organen. Met de vegatest kun je die opsporen. Niet iedereen zal hier in geloven, maar 20 jaar terug klopte het met name bij de producten waar ik niet goed tegen kon met eten. Dus vol goede moed richting Hilversum. Na het doormeten bleek dat mijn lever niet alle gifstoffen goed kon afvoeren, dit kwam met name door de intolerantie van gluten en koemelkeiwit (en ook suiker). Het intolerantielevel is dan hoger dan bij mensen die daar geen last van hebben. Dus voorlopig moet ik 3 maanden glutenvrij, koemelkeiwitvrij en het liefst ook suikervrij eten. Nou is dat best lastig, met name het laatste, want suiker zit zo ongeveer overal in tegenwoordig. De eerste twee gaan aardig goed. Er zijn gelukkig tegenwoordig veel producten die zowel gluten als koemelkeiwit vrij zijn. Heel handig hiervoor is de glutenvrijewebshop, die per product ook aangeeft of het gluten, tarwe, lactose, koemelkeiwit, ei of suikervrij is. En gelukkig zijn er ook nog welk lekkere dingen te vinden ;) Het enige nadeel; die producten zijn allemaal erg duur, dus het geld vliegt mijn portemonee uit. En toch wel jammer dat dit net tijdens de feestdagen moet ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten