zondag 3 november 2013

10.000 km !

Twee weekenden geleden was het zo ver; met mijn electrische Sparta Emotion C2 (van maart/april 2011) had ik 10.000 km gereden ! Voor de zekerheid ook maar even een fotootje gemaakt toen de km stand op 9.999,9 kilometer stond en dat was maar goed ook, want daar sprong de stand weer op 0. Inmiddels wel op de teller nog ergens een totaalstand gevonden, dus helemaal weg is het ook niet. Daarna begon de ellende... eerst een week later een lekke band. Ik miste een gat in de weg en knalde er nogal hard doorheen. Binnen 5 seconden was m'n band leeg ;( Gelukkig was het vlak bij mijn werk EN had een pasje voor pech onderweg voor de fiets. Even gebeld en een half uur later stond de Wegenwacht (LOL) mijn band te plakken. Na een uurtje zwoegen was het gefixt... totdat ik in de pauze kwam kijken of alles goed was.. en stond hij weer lek ! Weer gebeld en weer de Wegenwacht die langs kwam. Bleek gelukkig nu alleen aan het ventieltje te liggen, dus de band was goed. Er was wel een 'tijdelijke' binnenband in gedaan, dus aan het eind van de dag snel naar de fietsenmaker gefietst (met een wiebelige achterband...) en er weer een echte in laten zetten. Meteen ook de winterbanden er om laten zetten, dus ik ben klaar voor de sneeuw! Deze keer gekozen voor een band met spikes achter en een band met breed profiel voor. Kijken of dit beter werkt dan alleen spikes of alleen brede profiel banden. De dag erna was opeens mijn oplader stuk ! Volgens mijn collega was er een dingetje doorgebrand, maar omdat er geen garantie op zat, werd het niet meer gemaakt ;( Snel een nieuwe gekocht, want zonder oplader heb je weinig aan je electrische fiets ;) Hopelijk blijft hij het nu weer 10.000 km doen zonder verdere kuren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten